דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נרשמים ללימודים - עליה בהרשמה לאוניברסיטה העברית 

מאת    [ 31/12/2008 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 3570 פעמים ]

האם מתאוששת האוניברסיטה העברית מן המיתון הכבד וממכת הטרור והפחד, אשר היו מנת חלקה במהלך השנתיים האחרונות? מנתונים שנמסרו מן האוניברסיטה השבוע, בעקבות 'היום הפתוח' שהתקיים בה ועם פתיחת ההרשמה לשנה"ל הבאה עולה, כי חלה עלייה משמעותית במספר הנרשמים לפקולטות השונות באוניברסיטה, החל ממדעי החיים והמדעים המדוייקים וכלה במדעי החברה והרוח.



האוניברסיטה דיווחה על עלייה של 100 אחוזים במספר הנרשמים ללימודים בפקולטות למדעי המחשב ומדעי החיים לשנה"ל הבאה. ואולם, הנתונים עצמם מורים על מספרים נמוכים הרבה יותר. נכון לשבוע שעבר עמד מספר הנרשמים לפקולטות אלה על 929 איש, לעומת 617 נרשמים בזמן המקביל אשתקד. זוהי עלייה כוללת של כ-50% בלבד.



עלייה של כ-50% בקרוב נרשמה גם בפקולטות למדעי החברה (1315 השנה לעומת 890 אשתקד) והרוח (766 לעומת 487), וכך גם בפקולטה למדעי הרפואה שבעין-כרם (248 נרשמים השנה לעומת 171 בתקופה המקבילה אשתקד) ובבית הספר למנהל עסקים (536 נרשמים השנה לעומת 356 נרשמים אשתקד) . עלייה נמוכה יותר, אם-כי עדיין משמעותית, נרשמה בפקולטה לרפואה, שם חל גידול של כ-25% במספר הנרשמים ללימודים לשנה"ל הבאה.



עוד עולה מן הנתונים, כי החוגים בהם חלה העלייה הגבוהה ביותר באוניברסיטה העברית הפקולטה לחקלאות ולמזון, שם חלה עלייה של למעלה מ-60% (559 נרשמים לעומת 345 נרשמים בתקופה המקבילה אשתקד) ובבית הספר לריפוי בעיסוק, שם עומד מספר הנרשמים השנה על 441 איש - עלייה של למעלה מ-80% לעומת השנה שעברה (241 בתקופה המקבילה).



נתונים אלו אינם סופיים ומשתנים מדי יום, בהתאם לקצב הגעת טופסי ההרשמה, המתבצעת השנה במספר אמצעים, הן באמצעות הדואר הרגיל והן באמצעות הדואר האלקטרוני. עם זאת, כבר כעת ניתן לומר, כי לאחר שנתיים בהן סבלה האוניברסיטה העברית ממיתון עמוק ומפיחות במעמדה בקרב המועמדים ללימודים - פיחות אשר הסיבות לו הן, ככל הנראה, המצב הבטחוני והמיתון הכבד - נראה כי היא מתאוששת כעת ממצב זה וצפויה לה עדנה מחודשת בשנת הלימודים הבאה. יש לציין, כי למרות העלייה בביקוש לפקולטות השונות, מן האוניברסיטה העברית נמסר כי לא תחול עלייה במספר המתקבלים וכי גודל החוגים השונים יישאר קבוע. פרוש הדבר הוא, שרף הקבלה לחוגים המבוקשים יעלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב